tisdag 13 december 2011

Mörkt med bra avslut

Idag har det varit mörkt och blött och det kan ju få de flesta att deppa. Jag hade tre saker på min "måste-göra-lista" idag på min lediga dag. Hade fått en konstig räkning som jag vill ifrågasätta och visst hade jag rätt! Inkassoavgift fanns på den jag fick vilket togs bort efter...inget gnäll alls!!! :o)


Ett samtal till en fackligt aktiv kollega med frågor om föräldraledighetslagen, men om denna visste hon i princip inget alls så nu går diskussionen vidare med chefen på torsdag. Har bestämt mig för att inte klydda med sjukskrivningen mer -för att vara sjuk måste man vara frisk.. - och därmed väljer jag nu att gå ner i arbetstid i stället. Helst med omedelbar verkan!


Den tredje saken var lite mer komplicerad, det visste jag, men inte HUR jobbig!!! Jag ville ha över min e-legitimation på datorn jag lånat för att kunna fylla i allt som Försäkringskassan måste ha. Detta har tagit ungefär två timmar av min dag plus mängder av energi....typ den lilla jag hade!


Men efter ett samtal med en tålmodig tjej på Telia så är det ordnat och nu kan jag då sätta igång.... MEN NU ORKAR JAG JU INTE!!!!!


När jag kom hem med Alma från skolan slängde jag in lite kyckling men helt plötsligt hörde vi trummor... Vi kastade på oss kläder och sprang ner på gågatan och hann precis lagom till Lucia-kortegen så att Alma fick vinka lite och detta gjorde tydligen hennes kväll; Hon åt all mat och berömde den tom (!), ville ha mer till och med och sen bakade vi lite muffins och efter det hade hon en liten dansuppvisning och gick sen och lade sig och somnade bums!!! 


HÄRLIGT!!!


Dessa underbara kreationer bjöd Marre oss på igår på jobb :o) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar