söndag 11 december 2011

Fullspäckad söndag

Jag känner mig som en taskig morsa men det är ju så att om man hotar med straff som inte går att genomföra - du får ALDRIG mer något godis/titta på tv osv - så fattar ju de små liven till slut att de kan göra som de vill... Detta har ju Alma fattat för länge sen och idag gjorde hon det gång på gång på gång! Till slut kom det till punkten då hon fick välja om hon skulle vara tyst och äta upp sin mat eller att gå och lägga sig direkt. Först valde hon maten - vilket ju var bra för nu vet jag att hon är mätt - men sen valde hon att gå och lägga sig för hon var trött. Efter det bärjade problemen på riktigt! Gråt och spring och till slut så sa jag att jag inte tänker prata mer med henne och att hon ska stanna på rummet för jag pratar inte mer idag. 


Vad händer då? Jo då ringer ju pappan men jag säger att de får prata imorgon för hon har varit olydig och har åkt i säng. Jag hörde på hans röst att han ogillade det men kanske är det så att det inte finns lika mycket regler för henne hos dem eftersom hon inte är där så ofta...inte vet jag?! Men då kom hon ju ut igen men det är nästan lättare när hon gör såhär för då blir jag irriterad och då är det ju lättare att inte snacka en massa...


Så nu är de tyst men mitt dåliga samvete - gjorde jag rätt? var jag för hård? - gnager ändå en smula. Men nu försöker jag unna mig lite egentid och njuter av att granen är klädd, Almas dans-show på Hipp är avklarad och dessutom så drog hon alldeles själv ut sin andra tand strax innan dansen! Min älskade älskade unge <3

1 kommentar:

  1. Jag lever och är kvar om du undrar gumman :)) Tufft just nu bara! Massa kramar till dig <3

    SvaraRadera