tisdag 27 maj 2014

Yogga...

Min syster är i Marocko och yogar...
Själv joggar jag. Båda är för kroppen och den första för själen. Systern känner sig lugn, tillfreds och tacksam. Jag är väldigt glad för hennes skull. Själv är jag glad över att känna tacksamhet. Har väldigt mycket att vara tacksam över, men av någon anledning känner jag mig inte tillfreds. Känner mig rastlös och otålig och allt annat än lugn.... Får jobba på det...

Något jag däremot jobbar med är viktresan. Och milenmålet.... Idag sprang jag nästan 7 km vilket är nytt personrekord för min del. Vågen stod väl inte på det jag ville förra veckan, men idag så klarade jag delmål två och har nu passerat 70 kg! 1.9 kg kvar till målet som är avklarat den 15/6...

Igår njöt vi av solen i parken. Idag lallar vi mest runt här hemma. Odlar nya förenanyttamednöjeintresse som tar lite tid nu i början men som gynnar mig, min familj, någon okänd och miljön. Men mer om det senare. Nu ska jag dricka lite vatten...

4 kommentarer:

  1. Systern rekommenderar då yoga. För att bli lugn och fin och tillfreds. Med det mesta. Tänk va bra vi har det. Är det någon som behövt en yogaresa (och med resa menar jag den inombords) är det min storasyster:)

    SvaraRadera
  2. (Och tänka sig. Detta sitter jag och skriver i Afrika. Fantastiskt. Så liten världen blir. Hej Malmö liksom. Fantastiskt:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Och jag fick medd och kunde läsa det direkt! Fick en liten tår i ögat nu...

      Radera