fredag 9 maj 2014

Spindeljakten

Åh mitt lilla troll! I morse kom Alma in och sa att en jättestor svart spindel krupit in under hennes säng! Jag sa att vi fick vänta -jag har själv värsta fobin så jag är inte till någon hjälp- och hon gick tillbaka till sitt rum. Sen kom hon och sa att hon nu hade ett husdjur och att han hette Morgan!

Senare hör jag hur hon säger "sådär nu e ja dej på spåret lille Morgan. Kom här nu!" Hon sitter och försöker fånga in äckelskapet med hushållspapper. Modigt måste jag säga. Tyvärr så smet han in bakom ett skåp så vi har numera ett ovälkommet husdjur på okänd plats... inte bra för nerverna.

Hon hade dessutom hunnit skriva två lappar eller brev, små rop på hjälp, hahaha! Men morgonen är glömd för nu leker hon med bästisen Nino på sitt rum och jag hör hur de skrattar. Världens härligaste skratt!

Själv startade jag en bökig morgon med att gå till gymmet och sprang ytterligare kilometer. Kändes tungt idag men det var en sån morgon när de flesta småsaker gick snett så det var inget allvarligt...

Väntar nu på att mannen ska sluta jobba och vi måste komma på vad vi ska äta till middag. Frysen är i princip tom och kylen ekar om möjligt ännu tommare! Säger som Alma.... Kan inte vi skaffa oss en kock???

1 kommentar:

  1. Hahahaha älskade Alma!
    Vem bryr sig om matte när man kan skriva och utrycka sig så fint? <3

    SvaraRadera