torsdag 22 augusti 2013

Uppdatering

Dags och skriva en liten rad känns det som....

Igår var en sådan där dag som man bara önskar man kunde starta om! Alma kom insmygande och frågade lite försiktigt vad klockan var... 8.34.... ÅTTA OCH TRETTIFYRA!!!!!!!! Hon börjar ju skolan 8.20!!! Så jag flög upp ur sängen och försökte tänka klart... Detta var ju kanske inte så smart med min lite runda fysik va... Men vi bestämde oss för en snabb och lätt frukost och att gå bort till skolan till kl 9.00 då det var lektionsskifte. Pratade med hennes nya fröken - som var supergullig - och förklarade läget och hon fattade ju. Får tänka så att jag verkligen behövde sömnen och Alma blev inte jättedrabbad.

Sen hade jag lunchdate med Marie och det är alltid lika trevligt! Har de senaste dagarna dessutom fått njuta av att Frugan varit sjuk... Hihihi! De låter inte snällt, men vi har kunnat babbla i telefon ett par timmar hit och dit precis som förr, nu när hon ändå låg hemma och var nerbäddad ;o)

Idag hade jag förberett klockringning och en lösning på Almas rum så hon har stenkoll på när det är tillåtet att stiga upp och börja "låta" och när det är lagom att börja göra sig klar. Så idag blev det en riktigt mysig frukost  och lämning i lugn och ro... Efter att jag kom hem fixade jag en hel del från min lilla lista och sen sov jag i 45 minuter!!! SÅÅÅ skönt och välbehövligt...

Ska snart gå och fixa till mina solblekta ögonbryn och efter det ska syster U komma hit. Så det blir en mysig eftermiddag idag med. Och med lite tur ska jag bocka av något litet till från listan... Tråkig läsning kanske men det är en fixardag idag känns det som...

Tjingeling!

Detta är ett par veckor sen...Magen sitter INTE däruppe längre!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar