onsdag 11 januari 2012

Lite energi

Jag har ofta fått höra från min kollegor att de saknar mig på jobbet när jag är borta för det genast blir stökigt överallt. Jag är en sån som går och plockar och fixar hela tiden och älskar ordning och reda. Vad jag däremot oftast inte får höra är beröm på jobbet - just när det är aktuellt - och av min gamla chef fick jag bara veta vad jag gjorde fel...


Så idag när min nya chef kom ut på lagret och berömde mig och sa att det va så kul och komma ut där när jag var där för då var det så fint, ja då fick jag genast mer energi! Såklart! Alla människor behöver beröm och när man mår dåligt behöver man det antagligen ännu mer... Jag får positiv energi just nu av henne och jag njuter av att solen tittar fram idag. Jag ska gå en runda innan jag hämtar Alma och sen ska vi gå och fylla på vårt fruktförråd och då ville hon helt klart "hålla mig sällskap" som hon sa ;o)


Igår hade vi en mysig mamma-dotter stund där jag gjorde manikyr på henne och sen fick hon försöka på mig - inte helt pjåkigt faktiskt. Skrattade sen när hon fick veta att vi även kunde göra en "ansiktsbehandling" så det ska vi göra idag, med gurkskivor och allt (hennes idé) och då ska jag försöka komma ihåg kameran så jag kan bjuda lite på detta ;o)


Nu är det lite vila som gäller...får ju inte glömma att jag faktiskt är sjukskriven på halvtid....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar