söndag 26 oktober 2014

Navelluddspill

Vissa dagar känns det som om allt och alla runtomkring mig bara är så negativa. Jag har alldeles för lätt att dras med i detta och vid sådana tillfällen vill jag bara gräva ner mig, avsluta Facebook och sluta läsa allt på nätet....ja nyheter, bloggar och allt annat jag tar till mig. Det slog mig förrförra måndagen när jag var på utbildningen hur vissa människor inte ens orkar lyfta blicken och se att det finns andra personer där... Just denna händelse var att vi var tre personer som satt och pratade om något neutralt och hon kom och satte sig, avbröt vårt samtal med något gnäll om hennes arbete. Ja ni läste rätt! En vuxen människa var detta!  Klagar på allt och alla på sitt jobb och påstod att man inte har tid att tex träna när man jobbar så oregelbundet som vi gör inom handeln. Ja ni förstår själv.

Alla har precis lika många timmar på dygnet att disponera precis hur man vill. Vissa har många barn, andra inga och vissa jobbar heltid och andra studerar och ytterligare någon är arbetslös. Oftast är det de personer med riktigt mycket runt sig som gör mest. Kanske är det dessa som är duktigast på att planera? Eller så får något annat lida som vi inte vet om? Eller så finns de personer som alltid ska vara med på allt fast de egentligen inte borde för annat går före. Och så har vi sådana som mig... som skulle kunna göra sååå mycket mer, men jag VILL inte för jag orkar inte och har inte lust! Just nu sitter jag i soffan. Har förvisso städat hela lägenheten men kunde hoppat in i duschen och ringt en kompis. Men jag uppskattar tystnaden och att få vara heeeeelt helt ensam en liten liten stund!

Nog suckat. Frank kan ju som alla småttingar inte klockan vilket gjorde att vi vaknade ganska tidigt då ja. (Varför kan man inte slopa vinter-och sommartid? Så meningslöst! Ekonomi och sånt....ja veeeet.... ) Så denna dag börjades med mysfrukost och en riktig långpromenad i solen och massor av bus på lekplatsen i Västra Hamnen!

Nu ska jag pilla lite navelludd! Haj!!!

1 kommentar:

  1. Hahahahha så lika grabbarna är på den bilden !!!!!!!

    SvaraRadera