måndag 13 oktober 2014

Krakel Spektakel

I lördags var Alma och jag på bio. Hon var med i en tävling för ett tag sen och då vann hon biljetter till Krakel-filmen. Jag har aldrig varit någon direkt Helsingfantast men oj så många av sångerna man kunde! Säger jag... ;-)

Filmen handlar om Annabelle som är en ganska vanlig tjej med trillingsmåsyskon och en inte helt vanlig farmor... På natten vaknar hon av att gumman i månen väcker henne. Annabelle får i uppgift att leta efter gubben i månen och trollkarlen som förvandlade gubben till en citron.... Hmm... ja detta låter helt snurrigt och hela filmen är baserad på Lennart Helsings texter. Alla bekanta figurer finns med och blir till en sammanhängande berättelse. Det kändes lite som en teaterpjäs och till min förvåning tyckte jag den var bra! Inte min genre och kanske för lite mindre barn än Alma men sååå bra!
Före filmen njöt vi av lite fika och mystid för oss själva.

1 kommentar: