onsdag 10 september 2014

Valval

Idag har nästan all tid gått åt att kolla debatter och läsa så mycket om våra partier jag bara kunnat. För även om jag vet ungefär vart jag står och även om jag inte är så insatt i saker att jag själv debatterar...nånsin... så vill jag läsa lite om alla partierna och vad de står för. Ja alla. Jag vill själv läsa de lögner eller sanningar som slängs hit och dit. Jag försöker själv leta upp svar på vissa påståenden. För att ge ett exempel -utan att ge mig ut på alltför djupt vatten- så var det någon som sa att Miljöpartiet ville få bort alla fackförbund. Tyckte det lät konstigt och hittar inget om det i någon text alls... Tror det är så fruktansvärt många som inte lyssnar på sina motståndare heller. Så därför ger jag just nu massor av tid åt att läsa på. Och jag hoppas att alla nyttjar den förmån vi faktiskt har här i Sverige, att gemensamt säga vad vi tycker och att lägga vår röst på den vi tror kan leda Sverige bäst. Och då även ta hänsyn till flera viktiga frågor...

Och en viktig sak! Är man missnöjd med hur Sverige funkar. Missnöjesrösta inte bara för sakens skull. Stanna inte hemma (värsta lata sorten) Masa dig då hellre iväg och rösta blankt! I min bok är det tydligare visat missnöje än att riskera få med personer och åsikter som man sen inte vill ha med i alla diskussioner... om ni fattar hur jag menar...? Ja det lät lite tydligare inuti själva mitt huvud, så med det önskar jag en godnatt.  Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar