söndag 10 augusti 2014

Tankar i natten

Idag var sista semesterdagen för Christian. Alma är i Kolmården och imorgon ska Frank och jag vara själva på hur många veckor som helst. Sommaren har varit helt otrolig, men även om jag inte längtar efter mörker, kyla och regn så längtar jag efter ordentliga rutiner. Att stiga upp vid normala och hyfsat samma tider. Att äta frukost, lunch och mellanmål vid tider som passar min kropp. Att träna regelbundet... Ja listan kan göras hur lång som helst!

Men idag njöt vi av dagen, åkte på en miniutflykt till Vellingeblomman där vi även passade på att ta en sista fika för sommaren. För det är verkligen något vi inte stoppat oss vid...fikandet! Ja hjälp vad mycket kakor och kaffe det proppats här.... och inte har min mage mått så bra efteråt men vi har gjort det ändå. Inget dåligt samvete för vi har njutit av det goda MEN det får vara lite stopp nu!

En del tankar cirkulerar i min skalle och har gjort på sistone. Men jag försöker leva som jag lär och tar en sak i taget. Och just nu är det lite praktiska saker som måste ordnas. SEN ska hjärnan få jobba fritt ett tag... Men utan ordning runt omkring mig blir det inte ordning i hjärnan heller... Och utan sömn finns ingen energi till det praktiska så... med det önskar jag er godnatt (eller godmorgon, vilket kanske är mest troligt ändå...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar