måndag 18 augusti 2014

Back to school

Jaha... på två dagar tog sommaren verkligen slut och igår eftermiddag ville jag tända ljus och krypa ner under filten. Vi hade dessvärre bestämt oss redan tidigare att vi skulle köpa mat nere på festivalen. Så det var bara att ta på regnstället och gå ner. Men desto skönare att komma upp i värmen igen om man säger så!

Idag var det så åter dags för Alma att gå till skolan. Blandade känslor och pirr i magen! Hon ville stiga upp redan klockan sex för att "hinna" göra sig klar. Ställde själv klockan på sju och då fick jag kämpa för att väcka henne, hahaha!
Men trots gruset i ögonen studsade min lilla jeanstjej iväg till skolan och utanför möttes hon av bästa kompisen. Så då var ordningen återställd och jag tror det kommer bli ett bra år.

Här hemma är lillkillen helt slut. Grät större delen av natten och sen väckt av klocka... så nu har han redan däckat! Så nu ska jag ta den där filten och lite kaffe och sen får jag nog röja lite efter helgen. Ha en bra dag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar