fredag 15 augusti 2014

Funderingar och nackont

I snart två veckor har jag haft nästan nackspärr och ont. Spänningshuvudvärk som resultat men vetekudde och spikmatta får klara den biffen. Funderar dock alltid över bakomliggande orsaker till fysisk smärta för speciellt om det är återkommande kan det ju vara värt att lägga lite tid på att se över -som i det här fallet- tex hur man sitter vid datorn eller hur man står/sitter på jobbet. Vad har jag för säng, kudde mm mm. Än så länge har jag inte hittat någon tydlig bov till just detta problem och funderar då vidare över stress och hur det påverkar. Fick dock höra att jag absolut inte hade något att vara stressad över och att jag dessutom är föräldraledig och därmed inte har någon stress alls i mitt liv...

Jaja nog om det. Hur som så försökte jag lägga mig tidigt igår men en liten kille med mardrömmar höll mig vaken största delen av natten. Han sov men grät och skrek om vartannat. Fick några timmar på mig att ligga och fundera på allt möjligt.

Om man alltid är tillgänglig och finns för dem man vill umgås med. Man svarar alltid och är alltid flexibel. Blir man automatisk mer ointressant då?

2 kommentarer: