tisdag 5 augusti 2014

Sista sovmorgonen

Nu är det åter dags att Alma ska åka till sin pappa. Som vanligt kantas detta av tårar och strul. Denna gång bestämde han att hon skulle vara där en vecka. Till mig sa han att hon och han kommit överrens om detta. Hon fattade inget för så hade hon inte alls sagt! När jag konfronterade honom så hade han helt plötsligt bara skrivit fel i smset...

Den stora biten är dock att han sa till mig redan i våras att han skulle vara ledig precis hela sommaren. Men denna helg jobbar han två nätter... Alma blir jätteledsen eftersom detta händer jämt (enligt henne). Jag tog upp det också och fick till svar att det var övertidsblockad och att han var inkommenderad... Ja det låter som rena grekiskan och för mig är det ofattbart att han ens svarar när de ringer... Men om någon är insatt i dessa frågor och har lust att förklara för mig så välkommen välkommen!

Idag har Frank och jag lite mysmorgon medans Alma och Christian fortfarande sover. En sista dag att hitta på något kul på... Åskan och regnet har passerat och luften känns lättare att andas. Får se vad dagen har att erbjuda...

Ha en härlig dag!!!

1 kommentar: