fredag 10 januari 2014

God fortsättning!

Lider av lite skrivkramp blandat med tidsprioriteringar... Har så mycket i huvudet som vill ut, men vissa av sakerna är dels väldigt privata, en del andra känsliga och detta försöker jag ju balansera även i vanliga fall när jag skriver och just nu är det ännu svårare...

Alla blir vi tilldelade exakt lika mycket tid i våra liv. Sen är det upp till var och en hur vi vill spendera den. Ibland blir det inte som man vill ändå, akuta händelser eller sjukdomar kommer emellan. Ibland får då den egna önskan ta ett steg tillbaka. En av de saker jag övar på i detta läge är att inte må dåligt eller känna dåligt samvete över att planer grusas... Att inte ta illa upp över att någon annan blev besviken...deras önskan blev kanske också grusad... Men varför må dåligt när man inte kan styra det oförutsedda?

Funderar mycket på när jag vill erkänna om jag mår dåligt. Ibland vill man ju bara skrika ut hur jobbigt allt är eller hur korkade människor kan vara. Avsaknaden av sunt förnuft verkar börja bli allt vanligare i samhället... Men sen kan jag tänka att jag inget vinner på att sätta pränt på dessa känslor då de sprider en massa negativ energi till andra som kanske inte själv är på topp. Jag skriver ju egentligen helt för min egen skull men jag ser ju att jag har en del läsare. Dock vet jag ju inget om er och därmed kan jag ju inte ta ansvar för hur ni reagerar... SKA jag känna ansvar i detta läge? Tar någon illa upp?

Detta rör sig, bland mycket, mycket annat i mitt trötta huvud just nu... I höstas hade jag en period då jag bara peppade min omgivning. Skickade önskningar om bra dagar, postade positiva och tänkvärda citat på facebook... En del av mig vill göra det så alla får en positiv dos trots att jag inte är på topp...

Jag vill ha rutiner som min omgivning känner att de kan vara delaktiga i. Jag har på detta sätt drabbats av det i princip alla drabbas av när ett nytt år infaller. Ett nytt oskrivet blad, nya planer och framförallt ny energi! Jag ville här göra en sammanfattning av fjolåret och berätta om vår spontana och trevliga nyårsafton, visa lite bilder, berätta om Almas påfund och nyårslöften! Men just nu känns det som om jag får ta till vanligt hederligt papper och penna för att reda ut begreppen för mig själv. Sen är det kanske inte läge att sitta och blicka tillbaka för det går ju knappast i linje med det "nya" tänket...

Men jag är ju en ältare och tänkare och jag skriver ju främst för mig själv... Ja vi får väl se hur det går. Som ni märker är det mycket som rör sig innanför pannbenet och som vanligt i en enda röra... Men detta var ett litet steg i riktningen som kanske gör att det lossnar här...

Nu blir det en tidig natt för mig. Idag tar jag med mig att jag hjälpt en gammal dam i affären, pratat med en hemlös och fått en tacksam kram av en fullständig främling...

Natti natti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar