fredag 1 november 2013

Lyxfälletankar

Kikar lite på Lyxfällan. Jag FATTAR verkligen inte hur man kan ta lån för att resa och lyxkonsumera. Nu pratar jag inte om engångsföreteelser eller "åh DÄR var exakt en sådan jacka jag letat efter till rabatt så jag lånar pengar för att slå till" utan hon är 41 år, har tre barn och lägenhet, sommarstuga, stadsjeep och lånar pengar för att resa minst en gång om året... Pengar får man strö omkring sig om man har dem! Och attityden...."jamen alla andra..."eller.."jag måste få unna mig..." Åh vad man vill ruska om en sådan människa!!! Hon får såklart hjälp, men i långa loppet...nope det tror jag inte på!

Tänker många gånger att jag som är ekonomisk och har massa sunt förnuft borde ha ett sådant jobb där man kunde hjälpa folk som satt sig i ekonomisk knipa. Men jag är rädd att ja hade lackat ur!!! Hahaha!

                                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar