måndag 11 november 2013

Måndag

Har nog inte varit med om en segare måndagmorgon på flera månader. Jag förstår egentligen inte riktigt varför heller. Varje lördag får jag jy sova ostört vilket brukar räcka gott och väl. Har ju inte ett barn som ska matas fem gånger per natt så jag behöver ju inte klaga. Inatt sov han för första gången i sin säng. Den står precis bredvid min och jag når honom genom spjälorna.  Detta funkade bra, men nu när jag tänker på det så var han nog lite stopp i näsan så det har nog knorrats lite och sånt brukar ju störa lite mer omedvetet...

Ja helgen har, precis som förra veckan, flugit iväg. Var på kalas i lördags och igår var det lite fix här hemma. Alma, Frank och jag tog en promenad i regnet. Loppan ville dessutom tvunget handla en sak...FÖR SINA EGNA PENGAR! Detta är väldigt viktigt för henne och jag tycker det är bra för när hon sparar och sen får handla lär hon dig pengars värde.  Själv var jag en riktig snåljåp när jag var liten så jag försökte få henne att önska sig saken i julklapp istället men det ville hon inte.  Detta gjorde jag ju lite för att få henne att tänka efter en extra gång och lite för att provocera mig själv... Tycker ibland att hon inte ska "behöva" betala något själv för det är hennes föräldrars jobb... men å andra sidan behöver hon inte för jag kan ge henne vad hon vill, men jag tror inte det heller är bra. De lär sig inte att uppskatta det de har och får om de aldrig får längta eller kämpa för det...
Om man bara ser till leksaker så har svenska barn i genomsnitt 536 stycken och jag misstänker att Alma har ännu fler... vem gynnar det? Ja sånt kan jag sitta och fundera på såhär på förmiddagen, medans plutten ligger och viftar för allt vad han är värd!!!

Ikväll bär det av till Ystad för att fira farens 70-årsdag, men det får jag väl skriva mer om imorgon.  Ha en bra dag!!!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar