måndag 24 juni 2013

Taskigt

I mars bestämdes det vilka veckor Alma skulle vara hos sin pappa i sommar. I april bekräftades det. I början av veckan fick jag ett sms som innehöll en undran om när Alma skulle vara hos honom...!

I fredags ringde han sen och undrade om hon fick följa med till Kolmården. Ja sa att om de hämtade och lämnade under helgen så var det okej. Saken var den att de skulle åka på lördagen och komma hem på tisdag.... 

Fattar inte varför man vill göra så mot sitt barn?  De ska ha två veckors semester till sen då hon ska vara hos dem...varför åker de inte då? Eller varför fråga överhuvudtaget? Själv tror jag att det var någon undermedveten förhoppning om att jag skulle bli boven som sa nej...

Dessvärre är det nu så att Alma sa igår "ja tror faktiskt inte min pappa gillar mig så mycke..." Hon har sagt så innan men då grät hon. Nu är hon totalt likgiltig.... Och jag känner faktiskt inte längre att jag måste kompensera hans dumheter utan jag vet och känner att hon är nöjd med det hon har hos mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar