måndag 20 maj 2013

Slut i rutan

Så var helgen och den förra totalt kaotiska veckan över. Det var en riktigt tuff men icke desto mindre kul vecka! Eurovisionfebern drabbade stan på riktigt och i vår butik spelades bidrag från alla årtionden dagarna i ända! Massor med erbjudanden, turister och ett strålande vackert väder (och vissa planeringsmissar från en timsparande chef) gjorde att vi gick på knäna. Men så många roliga och trevliga människor jag fått äran att prata med förra veckan så gjorde det - nu i efterhand - det mödan värt!

Egna fysiska "besvär" gjorde inte saken lättare, men idag har jag fått lite peppning angående hur jag kan ta itu med detta för att klara av resten av sommaren på jobbet. Eftersom veckan och helgen var aningens röriga ställde jag ju till det lite igår när vi skulle möta mannens släkt på en restaurang för att fira Mors dag - som de alltid gjort. Det var bara det att det var ju faktiskt bara vi som kom.... Hahahaha som vi skrattade!!! En vecka för tidigt, men vad gör det!?!?!?

Nä detta är ett snabbinlägg eftersom jag idag lovat Alma att jag ska komma och hälsa på henne på en lektion i skolan. Har haft lite fixartid nu på förmiddagen bara, och direkt efter skolan ska vi återigen till vårdcentralen för att visa upp Almas "ormar". Hon kom faktiskt själv i morse och undrade hur länge till hon behövde smörja för nu ser inte ens hon dem längre!

Vilken tur att jag tagit mig ledigt idag så jag hunnit med att göra åtminstone hälften av allt jag "borde" gjort.... Tjingeling på er!

1 kommentar: