söndag 12 maj 2013

Oro

Men vad är det som händer? Föregående inlägg är från igår och detta publicerades inte heller! 

Ja då blir detta bara en snabb uppdatering av gårdagens händelser... För jag ringde Almas farmor och farfar och berättade lite om hur läget såg ut och de ville att deras son skulle ringa dem. Jag skickade ett sms till honom men vet fortfarande inte om de pratat... 

Jag fick nämligen sms från sambon igen och detta slutade med att hon skrev "fint, då får hon stanna här tills du har möjlighet att hämta henne". 
   
Okej! Detta handlar om två saker som jag ser det. Dels tiden det tar att köra. Men jag har henne 24 timmar om dygnet i princip alltid annars... Det andra tror jag är kostnaden... Pappan betalar minimumbidraget till henne. Mediciner, fritidsavgifter och aktiviteter betalar han inte och därmed tycker jag gott de själv kan betala resorna... De hänvisar jämt till en lag som säger att eftersom de bor mer än tio mil bort ska vi dela på hämtning och lämning. Jag har också läst detta, men vad jag ser handlar det om kostnaden... Och då vet nu redan hur jag tänker...! 

Ja detta är kanske att lämna ut oss rätt rejält. Men jag känner att min irritation över situationen denna helg har varit då enorm att jag inte riktigt kunnat njuta av min ledighet och det känns inte heller rättvist, men ligger ju på mig att kontrollera. Magontet jag har nu handlar om att jag faktiskt inte har en aning om när, var och hur Alma kommer hem och vad de sagt till henne denna gång...

Nä nu har jag lite att stå i! Återkommer under dagen om tid finnes...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar