tisdag 14 maj 2013

Positiva besked

Förra veckan var vi på vårdcentralen eftersom Alma hade konstiga fläckar lite varstans på kroppen. Det visade sig vara ringorm vilken är hyfsat ovanligt, men ofarligt och icke smittosamt. Sen åkte hon ju till sin pappa och därifrån fick jag ett sms om att hon hade utslag över HELA kroppen och även i hårbotten. Jag blev ju ledsen för Almas skull för jag var rädd att det skulle klia eller vara jobbigt på något annat sätt. Bad om att få ett foto på hur det såg ut - vilket jag aldrig fick - och sen ringde jag och bokade en ny tid på vårdcentralen.

Vi kom dit igår och jag kände att det var lite med svansen mellan benen eftersom jag inte hittade mer än max fem fler utslag än senast och inget i håret... Men kvinnan på Vc var jätteförstående och tyckte det var lika bra att det blev dokumenterat. Hennes utlåtande blev då att alla fläckar var på klar bättringsväg, mjuka och mycket svagare. Och det som fanns i håret...? Ja det var Almas storkbett som hon haft sen födseln!!!

Jadå! Det som från början kändes pinsamt blev helt klart väldigt bra och nu finns allt dokumenterat i Almas journal. Så är det någon som inbillar sig att jag hittar på och/eller överdriver/underdriver så varsågoda och ta en titt! Hennes pappa har ju lika stor rätt som jag att begära en kopia på utlåtandet...

Idag är det min lediga dag och jag hade mycket planer i huvudet igår. Ska se hur mycket av det jag kan ordna idag. Det är ju inte så soligt att jag kan slösa bort en massa tid på balkongen så det blir kanske lite gjort här inne i stället. Och vakta telefonen ska jag ju också.... Ja, ja, bara att sätt fart!

Ha en bra dag alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar