måndag 18 mars 2013

Småsaker blir storsaker

Åh herregud detta med försäkringar! Ibland bör man ju se över allt sådant tråkigt, men nödvändigt, pappersarbete... Högarna har växt här och ju högre de blir desto svårare blir det ju att ta sig an dem!

Men idag har jag iaf sett till att vi har rätt hem- och allriskförsäkring! Känns som ett stort steg just nu. Finns en hel del saker till att se över, men det gäller verkligen att ta en sak i taget. Detta intalade jag ju mig tills posten kom och jag fick tre saker TILL att göra!

Dessutom försökte jag flytta en lampa... Alma sa att hon trodde att jag inte kunde klara det, men jag har gjort det förr så varför inte nu? Ja skitungen fick hur dom helst rätt! Kanske anade hon att huset bokstavligt talat håller på att falla samman....? (Fick då även ett samtal till hyresvärden att ringa...)

3 kommentarer:

  1. Hahaha...va det inte sånt här du ville ha en KARL till??! Jag dööör;)
    /p.

    SvaraRadera
  2. Menar du då till de praktiska sakerna - som jag för övrigt tycker jag klarar galant själv (när inte förutsättningarna inte går att styra över) - eller menar du till pappersexercisen?? ;o)

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på att flytta lampor. Eller kanske tom BYTA en glödlampa i fläkten? ;) (kanske inte i fläkten, som inuti en fläkt, men ja, du vet va jag menar)

    SvaraRadera