måndag 6 februari 2012

Energi från helgen

Fick så mycket positiv energi i helgen att jag känner att jag kan ta mig an denna vecka på ett ypperligt sätt. Trots begravningen imorgon...


I lördags var vi på fest hos en kollega. Hon fyllde 50 år men för mig har hon fastnat på 40 eftersom det var då jag lärde känna henne. ;o) En fantastisk tjej som alltid har en komplimang över eller ett klokt ord om man är lite nere. Och kreativ! Herregud säger jag bara!!! Jag gjorde ju en miss när jag inte tog ett enda foto på festlokalen - eller gästerna för den delen. Hon hade franskt tema och lokalen hade både Moulin Rouge och Eiffeltorn! På alla borden stod dekorerade skor. Ja hennes fantasi har ingen ände! Ska se om någon av de andra har något bra foto. Såg några på Fb idag men alla hade lysande ögon och var väldigt suddiga...


Men vi hade så kul och det dansades så jag har träningsvärk överallt idag. Det är extra kul att träffa sina favoritkollegor under dessa former och jag tror att det blir lite annan stämning när man dessutom fått träffa allas respektive - ja, nästan allas då. Egentligen skulle jag gärna slippa att gå ut idag men vad gör man inte...?


Ps... Undrar lite över en sak... Min gamla chef sa en gång till mig att jag inte fick lov att umgås med mina kollegor privat, för då kunde jag inte vara en bra ledare. Hur kan det då komma sig att hon kommer på alla fester som anordnas? Är det för att ha koll? För att prata jobb på vår fritid? Nä jag förstår faktiskt inte... Och jag kunde inte heller hjälpa att jag verkligen inte klarade av att hälsa på henne.... Det gick inte...sorry...

1 kommentar: