tisdag 8 maj 2012

Förbannade taxibilar

Blir så förbannad nästan varje morgon!!! När jag lämnar Alma i skolan blir vi ständigt omkörda av bilar i för hög hastighet. Gatan vi går på den största sträckan är en gårdsgata och där råder - som alla som har körkort vet - 6 km i timmen eller med andra ord gånghastighet. Det är blandade förare men yrkesförarna är egentligen värst tycker jag för de ska ju föreställa proffs och som ett taxibolag beskriver sig själva jobbar de aktivt med bland annat trafiksäkerhet och miljötänk....(!) Undrar i vilken värld?


På andra sidan kvarteret ligger ett hotell och dit är många taxibilar beställda. De blåser förbi oss i långt mer än tillåten hastighet och varken ögonkontakt eller viftande armar hjälper. Jag vet att föräldraföreningen på skolan varit i kontakt med Malmös taxibolag för att uppmärksamma dem om detta problem men inget händer...


Så när jag kom hem var jag så arg så jag skakade och skrev ett mail till den mest aktuella firman. Fick nyss en bekräftelse på att det kommit fram men jag har inga stora förhoppningar på att det sker en förbättring då detta ju främst ligger hos deras förare och tyvärr verkar dessa inte vara typerna som bryr sig mer än om att de ska komma fram först... GRRRR!!!


                                                  


Men jag får använda denna känsla och den irritation jag har kvar från igår till att ge lite mer när jag tränar snart... Sen ska jag hämta Alma tidigt i skolan och åka med henne till Lund för sedvanlig kontroll av hennes knä. Tjingelingus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar