tisdag 31 juli 2012

Duktig

Två dagar med fix... Har gått in i sista semesterveckan nu och jag vill passa på att få gjort lite av sakerna som legat still här hemma i och med det fina vädret.

Därmed är massor av saker sorterade och utlämnade, skänkta, lagda i slängahögen och så vidare. Det enda som finns kvar där nu är en jättehög med kläder men dem har jag en plan för...

Sen har det blivit ommöblerat i nästan alla rum och nästa projekt är att rengöra soffan som sen ska ut på Blocket tillsammans med en del andra saker. Har lite svårt att berömma mig själv för allt jag gjort eftersom det inte är klart och därmed inte riktigt syns... Men, men...

Imorgon bär det av åt Österlen till där Alma ska få följa med farmor med flera på cirkus vilket blivit en sommartradition med dem. Skrattade innan för jag vet att hennes pappa med familj just nu är i stugan, och när jag påpekade detta svarade hon "ja, jag vet och undras om hon den lilla ska följa med? Hoppas det, annars är det orättvist!" Undrade om vem hon menade men utgick från att hon menade minsta systern eftersom hon knappt är året... Nä hon syftade på den äldre lillasystern "Tilda heter hon visst..."

Hahaha! Hon uttrycker sig lite märkligt ibland min lilla loppa! Nä nu ska jag koppla av lite... Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar