fredag 27 juli 2012

Sydresor och annan skit

Vi har lagt allt åt sidan till förmån för stranden denna vecka. Vi kör alltså budget-utlandssemester! Hahaha, jag kom på detta igår när vi för femte dagen latade oss vid havet, att jag ju vet en del som panikartat köpt resor till sydligare breddgrader för att få sol. Jag missunnar absolut ingen detta, tvärtom är det underbart med miljöombytet, MEN man kan ju ändå inte komma ifrån det faktum att om man endast gjorde det för solen så har vi ju dragit en riktig vinstlott!!!
(Och om allt går som jag vill att det ska får vi ju sol i vinter...precis som jag
tycker är det ultimata...)

Nu är vi åter på väg till Ystad för igår var vi på Ribban, men jag säger bara fy fan rätt ut!!! När vi kom var det ganska tomt, men usch vad där såg ut! Skräp och skit överallt... Blöjor, bananskal, papperstallrikar och tidningar i högar! Förstår verkligen inte hur svårt det kan vara att plocka upp och ta med sitt eget skräp? Funderade under dagen ut diverse förslag och tips till Malmö Stad om åtgärder på detta i-landsproblem men vi närmar oss våra sydligare breddgrader nu snart och jag vill publicera detta innan vi är framme så... Ha en underbar dag alla och njut av vad dagen har att erbjuda!

Ps Frugan! Dög längden nu...?

1 kommentar: