måndag 28 oktober 2013

Stormy weather

Oj vad dagarna springer iväg!
Försöker ju leva i nuet och det innebär ju såklart att väldigt många saker prioriteras bort. Men något vi verkligen har fokus på - förutom barnen - så är det att äntligen få ordning i lägenheten. För precis innan varje projekt är klart så startar någon av oss något nytt!!! Och dessutom har vi lite materialistisk otur på detta och det är att snart har varenda hushållsapparat i hemmet gett upp! Vispar, mixerstavar och igår kaffekokaren! Och nu känner jag verkligen vilken tur jag hade som i alla fall inte gjort mig av med min gamla... Då kan vi tänka ut vilken vi vill ha i stället för att ta första bästa...gillade ju verkligen min fina Porschebryggare...

Denna vecka är det höstlov. Det är även Almas sista vecka på fritids så trots att jag är hemma så får hon vara där ett par timmar nu måndag-onsdag. Kan ju bli lite tråkigt för henne att bara hänga med oss här hemma...vädret lockar ju inte mig i alla fall till några utomhusaktiviteter. Snarare är det väl dumt att bege sig ut om man inte måste... Själv har jag sett till så att allt som kunde flyga runt på balkongen nu är undangömt för annalkande storm. Man vet ju inte, det kanske inte blir så farligt, men dumt att chansa.

Ska snart hämta loppan för just nu regnar det inte. Men hör faktiskt hur vinden viner därute...blir till att tända lite ljus och mysa sen. Och ikväll ska vi alla hålla tummarna! Ska Malmö ta hem segern eller inte? Alma har tom gjort ett litet föredrag (eller vad de kallar det) i skolan om de väldigt få poäng som behövs nu... *hållertummarnatillsblodetstannar*

Är dålig på det här med bilderna men får bjuda på en godisbild...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar