måndag 21 oktober 2013

Listor, regn och sömnbrist

Hujedamej vilket väder det är idag! Men skam den som ger sig...jag låter mig ICKE slås ned av detta.
04.30 vaknade den lille krabaten som jag delar säng med. Sen snurrade denna hjärna så att jag inte kunde somna om. Plus var att halv sju tyckte jag att det var hög tid att äta och därmed kunde jag avnjuta den i lugn och ro och i tysthet! Underbart!!!

Undrar tro om de små också påverkas av vädret? För plutten han har sovit nästan hela dagen! Jag har farit runt som en skållad råtta. Det som höll mig vaken imorse var nämligen en massa saker jag ville få gjort under dagen. Så nu har jag bokat tvättid, sorterat tvätt, satt in saker i klädkammaren, skickat viktiga mail, kokt alla nappflaskor och nappar, tvättat av allt kladdigt smink (om någon minns lådan som trillade ut i badrummet i juni....!), bokat tid för pedikyr (för att jag är värd det).... Nu har jag bara en sak kvar och det är att plantera ljungen på balkongen som vi köpte i helgen... Sen blir det ju tvätt ikväll, men den delar jag gärna med mig av...

Visst ÄR det trist att läsa andras to-do-listor??? Hahaha! Men jag har inte så jättemycket annat att tillföra världen i nuläget känns det som så jag bjuder på den ;o)

Tjingeling!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar