söndag 23 december 2012

Irriterande samtal

Först ville han bara påpeka att jag hade skickat med för lite trosor -vilket jag inte hade, men ändå...

Sen så ville han bara säga att de antagligen inte skulle köra till farmor och fira jul eftersom det ska bli jättemycket snö. Så då skulle hon komma på onsdag i stället! När jag sa att vi har saker att göra här hemma som hon nog inte vill missa så tyckte inte han det spelade någon roll för de ska ju också fira jul....(!)

Nästa sak handlade om att jag inte informerat Almas gudmor om att det eventuellt fanns ett smittsamt magvirus som gick på hennes skola för ett par veckor sedan. Jag sa att det inte spelar någon roll längre eftersom faran är över. Om sen gudmor är sur för detta får hon ju ta det med mig (men det är hon inte...har kollat).

Jag är ju såklart måttligt road av samtalet vid det här laget och då tar han upp att han vill att Alma ska flytta upp och bo permanent hos honom. Nu blir jag så arg när jag tänker på det att jag inte fattar att jag satt och försökte förklara för honom varför hon INTE ska dit... Men vill han försöka kan han ju höra av sig till Tingsrätten för jag tror inte han har en chans... Nä!

Nu får det bli lite städning och annat innan det är dags för jobb. Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar