tisdag 28 april 2015

Att reagera

Alla reagerar olika i stressade situationer. Vissa slutar att fungera, vissa blir hysteriska och vissa -som jag- blir iskalla och gör precis allt rätt och behåller ett lugn som förvånar de flesta. Vad som händer med oss som reagerar så är säkert också olika. Jag mår rätt dåligt. Såklart i relation till händelsen, men tankar som "tänk om", "vad kunde hänt" och "tänk om det varit jag" dyker upp...

Positivt med stressande händelser är att på "rätt" plats och med bra människor runt sig kan det omvandlas till något bättre trots allt. Så denna extremt tuffa dag kommer att bidra till en bättre arbetsmiljö för mig och mina kollegor... Och ikväll går alla mina tankar enbart åt till detta och till att glädjas åt att jag lyssnar på min kropp och försöker ta eventuella tecken till att något är fel, på allvar...

Önskar alla en skön kväll och en god natts sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar