måndag 1 december 2014

Sjukstuga

Ja dessa förkylningar... Alma har varit lite snuvig senaste veckan och hennes lillebror har varit rejält snuvig. Jag har endast känt mig lite stopp i näsan men jag överdoserar ju Kan Jang så fort någon nyst i min närhet ;-)
Igår började min man känna sig hängig och idag var han helt däckad! Jag fick snällt vabba...eller ska man kalla det vamma? Jag måste erkänna att jag inte har mycket vårdkänsla i mig. Hahaha vad hemskt det låter! Jag menar såklart när det gäller mannen min. Gillar inte när det daltas med mig själv när jag är dålig. Vill vara ifred men sen barnen är med i bilden gör jag så mycket jag orkar. Män som är halvt döende men ändå parkerar sig i soffan där alla är....ja SUCK vad säger man? Finns ju tusen anledningar till att jag inte blir sjuksköterska. Sjuka män är väl då en? Hahaha!

Ogillar främst att luften känns sjuk. Vill tvätta och skura hela hemmet och sätta tvärdrag... Ja så ser morgondagen nog ut för jag lär väl inte komma till jobb dessvärre... :-( Håll tummarna för en lugn natt här! Natti natti :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar