lördag 13 april 2013

Vila och lek

Alma skulle till Nino och leka senare i eftermiddag. Hon startade dagen med att fråga hur lång tid det var kvar... Kände efter fjärde frågan att dagen kommer att bli väldigt lång! Som tur var ringde han vid halv elva och frågade om hon kunde komma klockan tolv i stället. SÅ skönt!
Frågorna var lika många men tiden kortare ;o)

Själv sitter jag då och njuter av att inte göra ett smack! Det behövs ibland det med. I lägenheten sidanom töms det efter mannen som strax innan jul hämtades av ambulansen. Sorgligt att inte veta riktigt vad som hände efter alla dessa år, men han var väldigt gammal och hur som är väl detta inget annat än naturens gång. Hoppas nya grannen blir lika snäll i alla fall...

Idag har inte mindre än tre måsjävlar flugit på vårt köksfönster!!! Den ena gången satt jag vid bordet och jag kan säg att det jag hade för händerna flög! Jag är ju inte rädd för fåglar men måsar är ett satans otyg när de inte håller sig vid havet och duvor är flygande råttor! SÅ!
Är glad för frugans skull att det inte var hon som satt där... Usch! Oberäkneliga till tusen... Nä! Nu ska jag vila ögonlocken en stund. Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar