onsdag 10 april 2013

Bildrullar!

Rubriken kan läsas på två sätt ja, men det är inte första gången jag skriver om detta så...

I morse när jag gick med Alma till skolan kom en taxibil i full karriär på gatan där vi gick. En annan mamma på andra sidan gatan började skrika och vifta åt honom och såg ut som en komplett galning!!! Jag kunde inte låta bli och le för då såg jag precis hur jag själv brukar se ut!!!! Hahaha!
Men lite allvar då... Gatan är en gårdsgata och där har jag fått lära mig att högsta tillåtna hastighet är gånghastighet. Det finns två kategorier som är klart överrepresenterade bland fortkörarna och det är ovan nämnda taxichaufförer - vilket är föga förvånande i den här stan, då de flesta verkar ha hittat sina körkort i ett flingpaket! Den andra kategorin är lite mer förvånande kanske.... Jo det är föräldrar som skjutsar sina barn till... Ja just det! Västra Skolan! Har inte så mycket att säg som blir vettigt här...Hur tänker de liksom.....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar