tisdag 13 mars 2012

Vändning

Vilken dag! Har haft sådana turer runt mig idag att jag börjar bli snurrig. 


Igår när jag kom hem låg ett nytt brev från Debiteringsenheten (Almas fritidsavgift) med ett meddelande om missad betalning och kravavgift. Ni som varit med ett tag minns kanske att jag fick ett sådant i november också men det löstes eftersom det tidigare brevet inte innehöll de uppgifter som de påstod att det gjorde. Ja, ja...men nu var vi där då igen! Har inte fått vare sig pappersfakturor eller e-fakturor från dem så för säkerhets skull så ringde jag min bank men där var inget fel men Malmö Stad var inte med bland mina mottagare heller... Ringde Malmö Stad och fick prata med en mycket trevlig man som antagligen löste mina problem. Han tog bort felaktiga avgifter, tog bort mig som e-betalare (eftersom jag inte får några fakturor...) OCH han erbjöd mig att betala med autogiro i stället! Så detta kommer att lösa sig inom de närmsta dagarna. 


När jag sen sitter där med räkningarna så dör min bankdosa!!! Vad är oddsen? Mailar banken och jag får en ny dosa om två dagar :o)


Ska säga upp mitt mobila bredband och vad händer då? Jo eftersom han såg att jag inte använt bredbandet sedan november (det var då min dator kraschade...) så tog han bort uppsägningtiden så jag slipper betala de resterande tre månaderna!!!


                                                   



Var inne på Stadium innan för att köpa ett par skor. Suck och pust möttes jag av då jag fick avbryta en tjej som höll på med "annat" då två personer trängde sig före mig till skokillen... (Först var jag lite sur) MEN! Jag tar inte detta personligt alls för hon hade säkert inte en bra dag, kanske var hon sen till sin lunch eller så hade hon en praktikant "på halsen"... Hur som så var det inte riktat till mig eftersom jag är med och betalar hennes lön ;o) 


HA EN FORTSATT SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖN EFTERMIDDAG!!!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar