tisdag 6 mars 2012

Orättvisor

Att svenska rättssystemet är kasst är väl ingen nyhet. Blir så irriterad emellanåt bara!  


"Kontaktförbud" jaha...?? När personen i fråga dyker upp, ska du vifta bort den med pappret då? Barn som blivit utsatta för både det ena och det andra får ingen upprättelse eller ersättning, förövarna inga straff!!! Jag har just nu svårt att sätta ord på mina tankar så det blir lite svammel... Men jag hör alldeles för mycket, alldeles för ofta. Personer som skadat andra men kommer undan alldeles för lätt. Men sen har vi den andra sidan också. Den där som bara utnyttjar samhället och staten. Kommer med lögner eller tror att det ska gå att skipa rättvisa utan bevis...


Jag har massor med vänner som blivit riktigt illa behandlade men som aldrig fått upprättelse! Varför i hela friden, bara för att man råkar känna någon som kan dra i en tråd eller två, ska man gå före andra då? 


Nu inser jag att utan att säga vad detta handlar om så låter jag kanske bitter... Detta handlar om allt och inget. Om mig, andra eller ingen... Ja ni fattar, det är lite snurrigt i min hjärna ;o)


                                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar